Moje stanovisko na otvorený list riaditeľov ZŠ v Prievidzi

Dňa 25. januára 2012 bol zverejnený otvorený list riaditeľov základných škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Prievidza, ktorý poslali prednostovi Krajského školského úradu v Trenčíne.
V uvedenom liste riaditelia škôl označili moje rozhodnutie darovať všetkým prvákom, ktorí sa zapíšu a nastúpia do prvého ročníka na ZŠ na Mariánskej ulici, základnú sadu školských potrieb v hodnote asi 18 € za nevhodné a v rozpore s Etickým kódexom voleného predstaviteľa mesta Prievidza.
Môj dar prváčikom a rodičom je gesto pomoci občanom Prievidze a regiónu. Nie je v rozpore so žiadnym článkom Etického kódexu. Vyjadrenie v liste riaditeľov škôl považujem za zbytočné, tendenčné a zbabelé. Keď dochádzajú argumenty, prichádzajú podobné "výkriky do tmy". Rozhodnutie Krajského školského úradu v Trenčíne poukazuje na vážne nedostatky prijatej koncepcie i racionalizácie.
Etický kódex voleného predstaviteľa mesta Prievidza hovorí o možnom kupovaní si hlasov v období pred voľbami a o nakladaní s verejnými finančnými prostriedkami. Ťažko ma obviniť z kupovania hlasov, keďže vo voľbách do NR SR nekandidujem za žiadny politický subjekt. A môj dar prváčikom je plne hradený z mojich súkromných finančných prostriedkov a s nimi si naozaj môžem robiť čo ja chcem.
Osobne ma veľmi mrzí, že niektorí riaditelia základných škôl rýchlo zabudli na to, že som aj v minulosti pomáhal niektorým ich školám a vtedy ma neobviňovali z ničoho. Ale aj touto cestou im ďakujem za cennú skúsenosť. Za 10 rokov pôsobenia vo funkcii poslanca MsZ v Prievidzi som sa snažil celý príjem z odmien, ktoré dostávam ako poslanec použiť na podporu rôznych dobrých projektov, zámerov alebo podporu ľudí, ktorí pomoc potrebovali. A v tejto snahe budem pokračovať aj naďalej.

Michal Dobiaš
poslanec MsZ Prievidza
Detail
Zdieľaj článok na: Zdieľaj na Facebooku Facebook

Stránky www.michaldobias.sk prevádzkuje Michal Dobiaš, poslanec MsZ v Prievidzi. Všetky práva vyhradené.

© 2024 Created by WebCreative.info All rights reserved.